Veelgestelde Vragen

  1. Er is geen plek in de les van mijn voorkeur, wat gebeurt er nu met mijn aanmelding
    Als er geen plek is op de dag en locatie van je eerste of tweede voorkeur, komt je kind op onze wachtlijst. We berichten je zodra er een plek vrij komt voor je kind.
    Tijdens het dansseizoen zijn er zes instroommomenten:
    – September: start lesperiode 1
    – Eind oktober: na de herfstvakantie
    – Januari: start lesperiode 2
    – Eind februari: na de krokusvakantie
    – April: start lesperiode 3
    – Begin mei: na de meivakantie
    Ben je flexibel? Dan kun je meteen starten op een andere dag en zodra er een plek vrij komt op je voorkeurs dag of locatie, overstappen. Vaak heb je dan dubbel geluk, je start namelijk op een kortings-dag!
  2. Hoe lang is de wachtlijst en wanneer hoor ik of ik een plek heb?
    We doen ons uiterste best om ieder kind zo snel mogelijk een plek te geven op de dag en locatie van voorkeur. Het is lastig te zeggen hoe lang de wachtlijst precies is. Dit verschilt; sommige dagen zijn drukker dan andere. Het ligt ook aan het aantal kinderen dat aan het einde van een lesperiode opzegt en dus hoeveel plekken er daardoor vrij komen. We geven je een bel en sturen je een mail zodra er zicht is op een plek voor je kind!
  3. Moet ik het inschrijfgeld betalen als er niet direct een plek is op mijn voorkeurs dag en locatie?
    Inschrijven op de wachtlijst kost 27,50 euro inschrijfgeld. Doordat je het inschrijfgeld betaalt, weten we zeker dat je kind graag op dansles wil en blijft de wachtlijst zo ‘schoon’ mogelijk. Bovendien krijg je de eerste twee lessen en het welkomspakketje voor je kind hierbij cadeau. Let op: restitutie van het inschrijfgeld is niet mogelijk.
  4. Wat zijn de lesprijzen?
    De lesprijzen vind je hier.
  5. Waarom verschillen de lesprijzen op sommige dagen?
    De maandag, dinsdag en donderdag zijn kortingsdagen. Omdat de woensdag, vrijdag en zaterdag populaire lesdagen zijn en de wachtlijsten op die dagen langer, krijgt je van ons korting als je kind op maandag, dinsdag of donderdag komt dansen!
  6. Waarom zijn er twee proeflessen?
    De twee opeenvolgende proeflessen zijn er om je kind kennis te laten maken met Damoves, voordat je je inschrijft voor een hele lesperiode. Meestal zal je kind de eerste les nog ‘de kat uit de boom kijken’. Je blijft tijdens de eerste proefles aanwezig en bij de tweede proefles nog 20 minuten om te zien hoe het gaat. De tweede proefles weet je kind wat er komen gaat en is al veel meer op z’n gemak.
  7. Mag ik bij de les aanwezig blijven?
    Komt je kind voor het eerst bij ons dansen? Maak je geen zorgen over het wennen! Je kan de eerste drie keer gewoon bij de les aanwezig blijven. Meestal merken we dat de kinderen na drie keer goed gewend zijn. Maak je ook geen zorgen als je kind de eerste les nog ‘de kat uit de boom kijkt’, dat is heel normaal! We streven ernaar de aanwezigheid van de ouders binnen drie lessen af te bouwen, dit in overleg met en onder begeleiding van de juf.
    De eerste les: blijf je er de hele les bij, zo kan je zelf ook zien of je de les leuk vindt en hoe je kind het vindt.
    De tweede les: blijf je tot na de ‘opwarming’, ongeveer 20 minuten. Alle ouders nemen afscheid en gaan tegelijkertijd weg. Dit werkt het beste en zorgt voor duidelijkheid bij de kinderen.
    De derde les: blijf je nog ongeveer 10 minuutjes. Alle ouders nemen afscheid en gaan tegelijkertijd weg. Dit werkt het beste en zorgt voor duidelijkheid bij de kinderen.
    Als de kinderen in de gaten hebben dat de papa’s en mama’s na een uurtje dansen gewoon weer terugkomen, is het meestal snel goed. De kinderen en de juf hebben samen veel plezier en zijn heel trots als ze een uur lang zelf hebben gedanst en hun welverdiende stempel aan jou kunnen laten zien!
  8. Is er een kijkles?
    Aan het einde van de 1e en 3e periode is er een kijkles, waarbij je van harte welkom bent om te komen kijken wat de kinderen in de voorafgaande maanden hebben gedaan. Tijdens de kijkles laten we stukjes zien uit voorgaande thema’s.
  9. Wat moet mijn kind aan tijdens de dansles?
    Sommige kinderen vinden het fijn om een balletpakje te dragen. Een joggingbroekje met T-shirt of gemakkelijk zittende kleding is echter ook prima. Fijn zijn balletschoentjes met een zachte zool. Liever geen straatschoenen op de dansvloer in verband met de hygiëne! De mooiste balletpakjes, balletschoentjes en tutu’s van een goede kwaliteit vind je in onze webshop!
  10. Wat doen de kinderen tijdens een les? Welke dansstijlen komen aan bod?
    We werken tijdens de lessen met een thema dat worden ondersteund door een boek en kijkplaten en vertaald wordt in beweging. Verschillende dansstijlen komen aan bod; denk aan moderne dans, klassiek ballet, musical en jazz dans. De thema’s wisselen iedere drie weken en sluiten aan bij de belevingswereld van je kind. Binnen elk thema werken we aan de ontwikkeling van de grove en fijne motoriek, coördinatie, kracht, muzikaliteit, expressie, zelfvertrouwen en vooral plezier! Wil je weten over welke thema’s we dansen? Kijk dan eens op Instagram en Facebook.
  11. Op welke muziek dansen jullie?
    Omdat er binnen de danslessen gewerkt wordt met verschillende thema’s en dansstijlen, is de muziek die we gebruiken ook divers. Pianomuziek, wereldmuziek, drummuziek, filmmuziek, popmuziek; muziek die de kinderen niet snel op een andere plek horen.
  12. Hoe lang duurt een lesperiode?
    Er zijn drie lesperiodes per jaar:
    De eerste lesperiode na de zomervakantie start in september en duurt tot en met eind december (15 lessen).
    De tweede lesperiode start in januari en duurt tot en met eind maart (11 lessen).
    De derde lesperiode start in april en duurt tot en met eind juni (12 lessen).
    Je vindt de exacte data van de periodes hier.
  13. Gaan de lessen door in de schoolvakanties?
    Tijdens de schoolvakanties zijn er geen danslessen. De exacte data van de schoolvakanties vind je hier (link). Tijdens de zomervakantie zijn er zomerlessen waaraan je kind deel kan nemen.
  14. Wordt de les altijd gegeven door dezelfde juf?
    Gedurende een hele periode worden de lessen gegeven door één vaste docente. Bij ziekte of overmacht wordt de les gegeven door een andere juf. Dit is altijd een vaste docente uit ons team en je wordt hier zo tijdig mogelijk over geïnformeerd.
  15. Kan je op verschillende dagen en/of locaties les volgen?
    We hechten veel waarde aan een stabiele basis voor je kind. We vinden het belangrijk dat je kind een band opbouwt met de andere kinderen en de juf zodat hij/zij zich comfortabel voelt. We raden daarom af om op wisselende dagen en locaties lessen te volgen. Het is wel mogelijk om een gemiste les in te halen op een andere dag of locatie.
  16. Kan je halverwege een lesperiode van dag wisselen?
    Mocht de door jou aangegeven lesdag tijdens een lesperiode nu onverhoopt niet uitkomen, laat het ons dan weten. We vinden vrijwel altijd een passende oplossing. Omdat veel lessen vol zijn, kan het zo zijn dat er niet direct gewisseld kan worden van lesdag. We zullen je dan op de wachtlijst plaatsen voor deze dag en je berichten zodra er een plekje vrij komt.
  17. Wat moet ik doen als ik een keer niet kan komen?
    De docente wil graag op de hoogte zijn van welke kindjes zij in de les heeft, daarom horen wij graag tijdig als je kind een keer niet kan komen. Je kan ons bereiken door een e-mail te sturen naar office@damoves.nl of door ons te bellen op nummer 020-3031178. Een sms of whatsappje sturen kan naar ons mobiele nummer 06-15285841.
  18. Kan een gemiste les worden ingehaald?
    Het is mogelijk om gedurende dezelfde periode een gemiste les (en maximaal twee gemiste lessen) in te halen op een andere dag in lessen waar open plekken zijn. Wij horen graag van tevoren per e-mail of telefoon wanneer je dit wilt, zodat we de docente op de hoogte kunnen brengen van de komst van je kind. Gemiste lessen kunnen niet worden verrekend. Kosten voor docente en locatie lopen immers door en de plek voor je kind wordt gereserveerd gehouden.
  19. Waarom moet ik het inschrijfformulier invullen en waar kan ik het inschrijfformulier vinden?
    Na de betaling van het inschrijfgeld ontvangt je thuis een welkomstpakketje. In dit pakketje zit het inschrijfformulier. Wij vragen je dit ingevuld en ondertekend aan de docente te geven tijdens de eerste (proef)les. Op het formulier kan je eventuele bijzonderheden (denk hierbij aan een eventuele fysieke beperking en allergieën) en extra contactgegevens invullen die voor ons belangrijk zijn. Wijzigt je telefoonnummer? Geef dit dan alsjeblieft aan ons door zodat wij je in geval van nood kunnen bereiken. Op de achterkant van het formulier vind je onze algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat je deze goed doorleest en het formulier ondertekend aan de juf terug geeft. Zorg er alsjeblieft voor dat de docente je inschrijfformulier heeft voordat je de leslocatie verlaat, zodat we je kunnen bereiken in geval van nood! Mocht je het inschrijfformulier kwijt zijn, de docente heeft er altijd extra bij zich tijdens de les.
  20. Mag mijn kind uitdelen als hij of zij jarig is?
    Wij zeggen graag overal ‘ ja’ op, maar het antwoord op deze vraag is daarbij een uitzondering. Liever niet uitdelen in de dansles als je jarig bent. Veel van de jonge kinderen die we lesgeven, eten (nog) geen suiker. Sommigen hebben een allergie voor bepaalde ingrediënten of voedingsstoffen. Wij willen geen teleurgestelde kinderen in de les, dus tijdens de dansles zingen we uit volle borst een verjaardags-lied, maar laten we snoep en koek achterwege.
  21. Komt mijn kind op foto’s op social media?
    Niet zonder jouw toestemming! Er mogen alleen foto’s en video opnamen gemaakt worden met toestemming van alle andere ouders en de docente dus wees terughoudend met foto’s van andere kinderen op social media. Als we een foto willen gebruiken waarop het gezicht van je kind zichtbaar is, nemen we altijd contact met je op voor toestemming.
  22. Wat moet ik doen als ik wil opzeggen?
    Nieuwe leerlingen besluiten na de tweede proefles of ze graag de volledige periode door willen blijven dansen. Je geeft je kind dus op voor een (volledige) lesperiode (of tot aan zijn/haar 4e of 6e verjaardag). Omdat de meeste kinderen blijven dansen na één lesperiode, wordt je kind zonder afmelding automatisch doorgeplaatst naar de volgende lesperiode. Opzeggen voor de volgende periode kan uiterlijk twee weken voor de start daarvan via een e-mail. Opzeggen kan ook tussentijds, maar let op: alleen als er een nieuwe leerling op de plek van je kind wordt geplaatst, kunnen de overige lessen worden gerestitueerd. Als we geen afmelding per e-mail ontvangen, gaan wij ervan uit dat je kind ook de volgende periode komt dansen. Je hoeft je dus ook niet steeds opnieuw aan te melden als je door wil gaan met de lessen!